torsdag 1 juli 2010

Jag har tänkt på en sak väldigt många gånger och måste nu skriva ner det för att kunna förstå mina konstiga tankar..

Hur mycket är man egentligen värd som person?
Alla säger ju att man är värd allt.. Men är det verkligen så?
Jag tänker ofta tex. på vad för liv man förtjänar, vilken kille man förtjänar..
Självklart vill man väl ha riktigt gott ställt, ett fint hem och skaffa en familj någon dag och leva sådär äckligt lyckligt..
Men är jag värd ett sånt liv? Är jag så himla bra?

Innerst inne vet jag självklart att jag är en bra person.. Och försöker vara så bra jag bara orkar och kan.. Men alla gör vi såklart misstag då och då.
Inte något konstigt med det, vi är alla människor!
Men på något sätt klandrar jag mig själv extra hårt när jag inte ställer upp så mycket jag borde, lyssnar mer än jag orkade för stunden, sa rätt saker eller helt enkelt gjorde någon illa..

Så efter jag gjort något fel känns det som om jag kommer bli straffad för det på ett eller annat sätt.

Tänker tillbaka på hur elak man varit mot vissa som verkligen har tyckt om än..
Kanske har jag betett mig så för att jag själv inte tyckte att jag förtjänade dem?
Jag skäms verkligen..

Känns som att även om jag hittar den där "perfekta" killen för mig så kommer jag ändå fucka upp det i slutändan..
Så vad är meningen?

Att jag ska vara glad för ett tag och sen göra mig själv olycklig?
Eller ska jag bara hålla käften och se glad ut och låtsas som att allt är bra?

En annan sak jag tänkt på är hur man låter folk behandla än..
Jag kan inte ta skit från en kille.. aldrig!
Står inte ut med skitsnacket, lögnerna, när någon försöker hjälpa än eller försöker bestämma vad jag får säga eller göra..
Men ibland kanske jag överreagerar också?
Jag vill verkligen försäkra mig om att jag klarar mig själv.. så jag skiter i att lyssna och gör det jag själv alltid har gjort för det är säkrast..
Jag borde kanske ge vissa saker en chans, för man kan ju för det mesta ångra sig senare.
Men jag tänker fortfarande inte låta någon trampa på mig.. ALDRIG IGEN.

Ensam är stark eller? :P


2 kommentarer:

Linda sa...

Love you sis <3

Maria sa...

Ensam är inte starkast.
Men man måste klara sig själv. Och du förtjänar guld även om du inte inser det sj. Se dig genom mina ögon så kommer du förstå! <3