söndag 17 februari 2008

Blir folk någonsin nöjda med vad de har eller får ut av livet?
Alla vill alltid ha mer.. Jag också..
Kommer man någonsin bli nöjd?
Det spelar ingen roll om man har den perfekta familjen, perfekta pojkvännen, bästa jobbet..
Det är alltid något mer man vill ha. Men vad?!
Jag vet inte!
Saknar något, men jag kan inte komma på vad det är.
Jag hatar och känna såhär. Vill inte tänka på framtiden alls.
Den gör mig osäker..

Det finns så mycket jag vill säga till vissa..
Och så många saker jag önska vore annorlunda.
Om jag hade haft en enda chans att börja om mitt liv nu,
så hade jag tagit den..
För det finns så många saker jag hade gjort och sagt på ett annat sätt.


Och du försöker lära mig att ta ansvar och bli "vuxen" någon gång.
Hur ska jag kunna bli det när du varje gång drar ner mig i dina misstag?
Jag kan inte göra någonting åt saken..
Jag vill säga till dig att sluta tycka synd om dig själv, och bara låta mig vara ifred.
Ta och gör något åt det! Hur jävla svårt kan det vara?!
Har gett dig så många chanser, men varje jävla gång så är det samma sak.
Jag tror på allt du säger, även om jag innerst inne vet att du ljuger för att göra mig glad.
Du tror inte på dig själv, så hur ska jag kunna göra det?
Tänker på alla gånger jag stått ut med din skit... Och jag orkar inte egentligen, men det skiter väl du i. För den enda du tänker på är dig själv..
Jag som saknar dig och älskar dig mer än någon annan.
Försöker verkligen låtsas som att allt är bra och stöttar dig i allt du gör.
Och ändå så vill du inte?! Hur länge till ska jag låtsas?
Det är du som kommer ångra dig sedan och inte jag.
Mig sårar du bara varje dag.. om och om igen.


Inga kommentarer: