söndag 18 januari 2009

Har suttit länge idag och funderat över vad man vill med sitt liv osv.
Och som de flesta så vill jag väl ha kul och må bra varje dag, men så ser inte verkligheten ut.

När man är liten så flyter livet på och man vet inte vad man har att vänta sig senare..
Skolan börjar och det är ett måste! Visst utbildning är alltid bra eller?
Så man går MÅNGA år i skolan för att lära sig olika saker.
Sedan om man "väljer" att gå gymnasiet och tar studenten då ska man hitta ett jobb eller plugga vidare..
När man väl fått ett jobb då ska man jobba tills man går i pension.. (Får barn mm. på vägen)
Och då kanske man blir sjuk och går hemma hela dagarna och mår dåligt.
Eller så är man frisk men inte har tillräckligt med pengar för att kunna göra alla de saker man längtat efter i livet.

Okej.. Det låter för jävligt enligt mig..
Visst, jag är bara 20 år och har HELA livet framför mig.
Men jag tror att det är så här det kommer bli..
Jag orkar knappt tänka på det, för jag känner mig trött redan nu!

Alla vill hitta något de tycker är kul att jobba med.
Jag vill ha ett soft välbetalt jobb men vem vill inte det?
Alla kan inte ha den turen, pengarna, utseendet, smartheten osv. för att få sådana jobb.

Jag hoppas såklart på att allt ska bli "perfekt" men jag förstår bara inte meningen med allt.

Man lever väl och dör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med om vad du skriver, och det är depremerande över att veta att det är så här livet kommer vara =/

Anonym sa...

Fasen det var ju detta vi snackade om, tänk om man inte har något sen när man blir äldre hahaha !